ثبت نام در فیس بوک

www.facebook.com ابتدا به صفحه اصلی فیس بوک میرویم


سپس  قسمتهای مختلف را مانند تصویر زیر تکمیل میکنیم




فیس بوک از درج نامهای غیرواقعی مانند Magazin, Facebook و امثالهم که نام واقعی شخص نیستند ممانعت خواهد نمود.

در قسمت ایمیل و تکرار ایمیل، باید آدرس پست الکترونیک وارد شود. این آدرس باید واقعی و در دسترس کاربر باشد. بعد از اتمام ثبت نام برای ورود به فیس بوک از این آدرس ایمیل استفاده خواهد شد.

انتخاب رمز عبور برای پروفایلتان یکی از مهمترین بخش‌های ثبت نام است. فیس بوک برای ایجاد امنیت بیشتر پروفایل از انتخاب رمز‌های عبور ساده جلوگیری خواهد نمود؛ برای مثال اگر رمز ۱۲۳۴۵۶ وارد شود ثبت نام موفقیت آمیز نخواهد بود. سعی شود رمز‌های عبور طولانی که حاوی حروف، اعداد و کاراکترهای مختلف می‌باشد انتخاب و استفاده گردد.

قسمت بعدی انتخاب جنسیت است. Female برای خانم‌ها و Male برای آقایون است.

قسمت نهایی کار در این صفحه وارد کردن تاریخ تولد می‌باشد. Month ماه تولد، Day روز تولد و Year برای سال تولد است. تاریخ تولد بصورت میلادی انتخاب می‌شود و باید توجه شود که کاربران زیر ۱۳ سال اجازه استفاده از فیس بوک را ندارند.

مشخصات وارد شده کامل شده است و می‌توان برروی دکمه Sign Up کلیک کرد. اگر در تصویر بالا دقت نمایید لینکی را در انتهای این بخش مشاهده می‌فرمایید با نام Create a Page که می‌توان برای ساخت صفحه طرفداران برای محصولات، شرکت، گروه، مجله و… استفاده نمود که در مباحث آینده به آن خواهیم پرداخت.

تکمیل ثبت نام

پس از ورود صحیح اطلاعات و کلیک برروی دکمه سبزرنگ Sign Up از کاربر خواسته می‌شود که دو واژه موجود در تصویر را در کادر مخصوص تایپ کنند. این کار برای شناسایی روبات‌ها و نرم افزارهای مخرب انجام می‌گردد.



پس از این صفحه سه گام دیگر برای تکمیل ثبت نام وجود دارد.

گام اول یافتن دوستان در فیس بوک است.


 برای اینکار فیس بوک ایمیل‌های موجود در لیست دوستان سرویس‌ ایمیل مورد نظر را جستجو کرده و کاربرانی که در شبکه اجتماعی فیس بوک هستند را معرفی می‌کند. این امکان بجز درباره جیمیل برای سایر سرویس‌ها فعال است. جیمیل به دلیل مباحث امنیتی این امکان را از فیس بوک گرفته است. برای یافتن دوستان باید برروی Find Friends کلیک کرد. پس از آن پنجره‌ای بصورت پاپ آپ باز خواهد شد که سرویس ایمیل ذکر شده را باز و از کاربر اجازه دسترسی به لیست کاربرها و ایمیل‌ها را دارد که درصورت موافقت باید برروی Agree کلیک کرد. برای گذر از این مرحله برروی Skip this step کلیک شود.


گام دوم اطلاعات تحصیلی و شغل است.

درصورت تمایل، کاربر می‌تواند اطلاعات خود را با تایپ در کادرهای مشخص شده وارد و از موارد ذکر شده یکی را انتخاب نماید. این اطلاعات می‌تواند بصورت فارسی یا انگلیسی وارد شود. درصورتی که مورد یا موارد مورد نظر در فیس بوک موجود نباشد به راحتی می‌توان آنها را با کلیک برروی موارد تایپ شده انتخاب نمود. پس از انتخاب موارد مورد نظر کادری برای انتخاب سال به پنجره اضافه می‌گردد در انتها برروی Save&Continue کلیک شود.اگر قصد وارد کردن اطلاعات تحصیلی و شغلی ندارید باید برروی Skip کلیک کنید.



درصورتی که اطلاعات تحصیلی و کاری کاربر وارد شود و برروی Save & Continue کلیک شود فیس بوک بصورت خودکار لیستی از افرادی که در محیط انتخابی کاربر تحصیل کرده یا مشغول به کار هستند را نمایش خواهد داد. این امکان برای یافتن دوستان و همکاران و هم‌کلاسی‌ها بسیار مناسب و جذاب است.


ارسال درخواست دوستی برای پروفایل مورد نظر با کلیک برروی Add Friend در کنار تصویر پروفایل امکان‌پذیر است.

گام سوم کاربر می‌تواند تصویر پروفایل خود را انتخاب کند.

تصویر پروفایل را می‌توان با کمک گزینه Upload a photo از درون کامپیوتر انتخاب و منتشر کرد و یا با استفاده از Take a photo از طریق وبکم کامپیوتر یا لپ تاپ تصویر جدیدی تهیه نمود. اگر کاربر علاقه‌ای به درج تصویر نداشته باشد می‌تواند برروی لینک Skip کلیک نماید.


برای مثال می‌خواهیم تصویری را از کامپیوتر خود به عنوان تصویر پروفایل انتخاب نماییم. برروی Upload a photo کلیک می‌کنیم. پنجره‌ای مانند تصویر زیر گشوده می‌شود.


سپس برای انتخاب تصویر مورد نظر برروی Browse کلیک و از پنجره انتخاب فایل تصویر مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. حجم تصویر نباید بیش از ۴MB باشد. با انتخاب تصویر فیس بوک بصورت خودکار عکس را دریافت خواهد نمود و به عنوان تصویر پروفایل قرار خواهد داد. در انتها کاربر باید برروی Save & Continue کلیک نماید.

گام‌های ثبت نام در فیس بوک به پایان رسیده است و تنها کار باقی مانده تایید ایمیل وارد شده است. در این لحظه دو ایمیل از طرف فیس بوک به ایمیل کاربر ارسال شده است. کاربر باید وارد صندوق ایمیل خود شده و نامه‌ای با موضوع Just one more step to get started on Facebook را باز نماید. درون این نامه یک لینک و یک کد ۹ رقمی وجود دارد. با کلیک برروی لینک موجود در نامه ایمیل تایید خواهد شد و متنی بصورت زیر نمایش داده خواهد شد: