ارسال درخواست دوستی
برای ارسال درخواست دوستی کاربر می‌تواند پس از یافتن شخص مورد نظر برروی لینک Add Friend کلیک نمایید.


پس از ارسال درخواست لینک Add Friend به Friend Request Sent تغییر داده می‌شود که به معنی این است که درخواست دوستی برای این شخص ارسال شده است. کار تمام شده و فقط باید منتظر قبول درخواست دوستیتان باشید.


روش دوم ارسال درخواست دوستی این است که به پروفایل مورد نظر رفته و از آنجا درخواست را ارسال کنید که مانند تصویر زیر باید عمل نمایید.


قبول درخواست‌های دوستی

بارها برای شما پیش خواهد آمد که کاربرانی برای شما درخواست‌های دوستی ارسال نمایند. بسته به برنامه و انتخاب شما، می‌توانید درخواست‌ها را قبول یا ردنمایید.



مانند تصویر بالا برای قبول درخواست و اضافه کردن شخص ارسال‌کننده درخواست به لیست دوستان می‌توانید برروی Confirm کلیک نمایید. Not now برای رد درخواست و یا جواب ندادن به آن است.

گروه بندی دوستان در فیس بوک

به دلیل بالارفتن تعداد دوستان در شبکه‌های اجتماعی گروه‌بندی آنها امری الزامی است. با ساخت لیست‌های مختلف مدیریت دوستان آسان‌تر شده و راحت‌تر می‌توانید مطالب منتشر شده هر گروه را مشاهده کنید. برای ساخت گروه‌ها از ستون سمت چپ Facebook.com برروی لینک More جلوی نام Lists کلیک کنید. با اینکار به صفحه مدیریت لیست‌ها هدایت خواهید شد. دراین صفحه می‌توانید لیست‌های موجود را مشاهده آنها را ویرایش یا حذف نموده و یا لیست‌های جدید تشکیل دهید. لیست‌های موجود اولیه طبق اطلاعات تحصیلی و کار شما بطور خودکار ساخته شده‌اند. برای تشکیل گروهی جدید برروی Create a List کلیک نمایید و نام مورد نظر را در کادر نمایش داده شده وارد کنید.


اضافه نمودن دوستان به لیست‌های مختلف

برای اضافه کردن دوستان به لیست‌های مختلف می‌توانید به دو صورت عمل کنید. در روش اول می‌توانید با وارد شدن به پروفایل کاربر مورد نظر موس را برروی Friends نگه داشته و لیست مورد نظر را انتخاب کنید.


اما روش دوم برای لیست کردن گروهی و تعداد بیشتر دوستان مناسب‌تر است. برای اینکار ابتدا وارد بخش Lists شوید و لیست ایجاد شده خود را باز کنید و در کادر Add friends to this list نام دوستانتان را تایپ و آنها را انتخاب کنید.


انتخاب دوستان صمیمی

تغییرات جدید فیس بوک باعث شده که تمامی فعالیت‌های دوستانتان برای شما نمایش داده نشود. اگر دوست دارید از تمامی نوشته‌ها و فعالیت‌های دوست صمیمی‌تان با خبر شوید وی را در لیست دوستان نزدیکتان قرار دهید؛ برای اینکار با وارد شدن به پروفایل وی موس را برروی لینک Friends نگه‌داشته تا لیست‌ها نمایش داده شود. سپس گزینه اول یعنی Close Friends را انتخاب نمایید.


ارسال پیغام خصوصی در فیس بوک

در طول استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک بارها نیاز به ارسال پیغام‌های خصوصی برای دوستانتان خواهید داشت. برای ارسال پیغام راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید مانند تصویر زیر ابتدا «آ» و سپس برروی «ب» کلیک کنید و یا ابتدا ۱ و سپس ۲ رو انتخاب نمایید:


با این کار پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد که باید در بخش To نام دوست یا دوستان یا لیست مورد نظر را وارد نمایید و در بخش Message هم متن مورد نظرتان را وارد کنید. همچنین امکان اضافه کردن تصویر و لینک نیز وجود دارد.

چت در فیس بوک

یکی از امکانات پرطرفدار در فیس بوک چت و گفتگوی زنده با لیست دوستان است. استفاده از بخش چت بسیار ساده است تنها کافیست در سمت راست و پایین صفحه فیسبوکتان برروی Chat کلیک کنید و دوستی که با چراغ سبز نشان داده را انتخاب و متن مورد نظرتان را برای ایشان وارد کرده و اینتر را فشار دهید.


ارسال متن، تصویر، لینک و… به دیوار دوستان

ممکن است به مناسبت‌های مختلفی مانند تولد دوستانتان نیاز داشته باشید تا برروی دیوار آنها یادگاری بنویسید. برای اینکار می‌توانید از متن، عکس و ویدئو، لینک و… استفاده کنید. راه ساده‌ای نیز پیش رویتان است. به پروفایل دوستتان بروید و در بخش Write Something اطلاعات مورد نظرتان را وارد کنید. برای وارد کردن تصویر می‌توانید از add Photo/Video کمک بگیرید.


لایک و به اشتراک گذاری مطالب دوستان

روزانه مطالب زیادی در فیس‌بوک منتشر می‌گردند و هر کاربر می‌تواند بنا به سلیقه‌اش مطالبی را لایک بزند، یعنی نشان دهد که از آن مطلب خوشش آمده است ویا آن مطلب را در پروفایل خودش نیز منتشر کند (به اشتراک بگذارد) تا دوستانش بتوانند آن مطلب را بخوانند. لایک زدن در هرجای فیسبوک ساده است تنها باید برروی Like کلیک کنید. در زیر مطالب منتشر شده، دکمه‌های Like و Share را مشاهده خواهید کرد، برای مثال ما تصویر زیر را لایک کرده و می‌خواهیم آن را در پروفایل خودمان به اشتراک بگذاریم.


Unlike نشان‌دهنده این است ما قبلا این تصویر را لایک زده‌ایم اما الان دوست داریم آن را در پروفایل خودمان نیز منتشر کنیم پس برروی Share کلیک می‌کنیم. با اینکار پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد.


در قسمت Share می‌توانید محل انتشار مطلب را مشخص کنید که می‌تواند دیوار پروفایل خودتان یا یکی از دوستانتان و یا درصورت وجود گروه یا صفحه شما باشد. کنار این بخش عبارت Public را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده عمومی بودن آن است. می‌توان مطلب را اختصاصی کرده و فقط برای دوستان یا تنها گروهی از آنها (انتخاب یک لیست) و یا تنها برای یک شخص و بصورت پیغام خصوصی ارسال نمایید. در کادر سفیدرنگ خالی زیر می‌توانید توضیحات خودرا اضافه کنید و در نهایت برروی Share که در اینجا بصورت Share Photo است کلیک نمایید.


حذف یک دوست از لیست

 شاید مجبور شوید کسی را از لیست دوستانتان حذف کنید. برای اینکار ابتدا به پروفایل دوستتان بروید. باز هم باید به سراغ لینک و دکمه Friends بروید و موس را روی آن نگه دارید تا گزینه‌های آن فعال شوند. اینبار گزینه آخر یعنی Unfriend را کلیک کنید تا با دوستتان خداحافظی کنید!